čtvrtek 12. března 2015

Hodnota myšlenky

Pár střetů (s blbci) mě zase dovedlo k uvažování nad mým mikrosvětem, věcmi, co jsem schopná změnit a věcmi, které nezměním. Padlo samozřejmě i klišé o tom, jak všichni nadávají v hospodách. Ale o tom třeba jindy, nebo spíš nikdy.

Důležitější je pro mě, že jsem si dokázala odpovědět na otázku, jestli je správné neřešit věci, které změnit nemůžu. A ano. Je. Zbývá mi tak mnohem víc času na změny, které jsou v mé moci.

Nepřišlo to ale jen tak samo a proto jsem ráda za všechny, kteří mi postupně otevírají oči.
A zas a znova, když o tom všem uvažuju tak nějak automaticky rozepisuji seznamy...

- Zdravit lidi
- Usmívat se aspoň jednou denně na někoho cizího

A NEBO TAKY

 - Podporovat ty, co dělají správnou věc (i kdyby šlo "jen" o pecen kváskového chleba)

A ZA DNEŠEK HLAVNĚ

- Umět si určit správnou hodnotu věcí a času

A od tohoto bodu dál a dál a vždy směrem daným podle toho, kdo se kolem mě zrovna točí a co mě zaujalo.

Naposledy to byla mladá švadlenka, od které si už delší dobu sem tam kupuju oblečení. A rozhodla jsem se díky ní v některých věcech svůj přístup změnit. Její výpočet Cost per wear je hrozně snadný, všichni si asi řeknou - nojo, to je jasný, ale když to člověk opravdu rozpočítá na věci, co má doma, stejně valí oči (tentokráte jsem si vzala na paškál basic trika z háemka, se kterými nejspíš končím):

vypůjčeno z FB Veroniky Hubkové: https://www.facebook.com/veronikahubkova/photos/a.523513521057878.1073741828.523501564392407/762503277158900/?type=1&theater


A z toho vyplývá mé dnešní (a v životě vůbec první) heslo dne:


Všecko dobré něco stojí a ne vždy jsou to peníze, často jen stačí zaplatit vynaloženou energií nebo chvílí uvažování. 


2 komentáře:

  1. Moc povedený článek :) Pokud jsi ještě neviděla dokument o norských blogerech na výletě v Kambodži, tak určitě mrkni: http://www.aftenposten.no/webtv/#!/video/21032/sweatshop-ep-1-how-many-will-die-here-every-year Dotýká se to právě levně šitého oblečení a velkých témat s tím spojených. Hned mě napadlo, že se to hodí k tomu výpočtu Cost per wear! Krásný den :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahojky, to jsem ráda, že se Ti líbí. Dokument kolem mě tak nějak prolétl a určitě to má hodně společného s tím, o čem přemýšlím v poslední době. Proto si myslím, že je dobré s něčím začít a naučit se na tom myslet rozumně.

      Vymazat